Friday, 25 November 2011

Encik perasan . =P

annyeong ~ salam ~
Ana nk cerita psai Adri Ahmad hari ni ,
hmmm , Budak yg cute + hensem + segakk la katakan .
Wahaha , asyik perasan ja kerja dy . .
org kata tk comey , dy kata dy comey .
aigooo ~

tngok la sendri cmna rupa dy .
taktaw nak kata pa -..-

Adri Ahmad


tak hensem kan ? wekk !
xP

ok , dah , bye2 , asslamualaikum , :)


Thursday, 24 November 2011

~ Sekadar perkongsian ~

.......dulu hamba sendiri dgr lagu2 sblm tidur..kdg2 s...ampai tak tertutup lagu tu..satu hari....ibuku menegurku, 'kalau lah mati dalam tidur mcm mana?? bknnya kalimah ALLAH yg didgr, tapi alunan muzik!!!'..

....jadi di sini ada sedikit perkongsian dan ingatan bg rakan2 dan diriku juga.. =)

Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi )

Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur
sebelum melakukan empat perkara, yaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an,
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhir,
3. Sebelum para muslim meridhai kamu,
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah

"Bertanya Aisyah :

"Ya Rasulullah.... Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara
seketika?"

Rasul tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah : Al Ikhlas
tigakali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.

Bismillaahirrahmaanirrahiim,

Qulhuallahu ahad' Allahushshomad' lam yalid walam yuulad' walam yakul
lahuu kufuwan ahad' ( 3 x )

Bacalah selawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua
akan memberi syafaat di hari kiamat.

Bismillaahirrahmaanirrohiim, Allahumma sollii 'alaa syaidinaa
Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhai kamu.
Astaghfirullahal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum
wa atuubu ilaih ( 3 x )

Dan, perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka
seakan-akankamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah"

Bismillaahirrahmaanirrahiim, Subhanallahi Walhamdulillaahi walaailaaha
illalloohu allahu akbar(3 x )

Sekian untuk ingatan kita bersama.

* Kalau rajin..Tolong sebarkan kisah ini kepada saudara Muslim yang
lain...

Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan (beristiqamah wlaupun sdikit) bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati...






by : Ustaz Nasir ;)

Friday, 18 November 2011

Because I'm Stupid ??

The day when i miss you so much ,
The day when my heart is cold and sad ,
The word "i love you" stay in my mouth ,
Alone again crying for you ,
The day when i keep thinking about you ,
... The day when my heart is cold and sad ,
The word "i miss you" stay in my mouth ,
Alone again crying for you ,
Alone again missing for you,
Baby i love you ,
I waiting for you .
---> SunShine ;)
Sekali lagi terjadi kat Ana .
-Tapi dy tak pernah tahu-
-now i alone-

 
#because i'm stupid ?